درگاه پرداخت ارز دیجیتال | اهمیت استفاده از ارزرمز در کسب و کار خود

0 ۳۱۹

درگاه پرداخت ارز دیجیتال

درگاه پرداخت ارز دیجیتال‌ در کسب و کارهای امروزی با اهمیت شمرده شده است. و جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده‌اند، زیرا دیگر عصر، عصر ارزهای دیجیتالی بوده و باید حتماً از رمزارزها در کسب و کار خود استفاده کنید.

از آن جا که احتمالاً سؤالات زیادی دراین‌رابطه دارید در مجله پی استار پیرامون موضوعات مهمی صحبت کردیم، موضوعاتی که نه‌تنها شرح مفیدی از‌درگاه پرداخت ارز دیجیتال‌هستند، بلکه پاسخی مناسب برای سؤال چرا باید از رمزارز در کسب‌وکار خود استفاده کنید، می‌باشند.

درگاه پرداخت ارز دیجیتال

 

درگاه پرداخت ارز دیجیتال درواقع زمینه‌ای برای مبادلات ارزی در حوزه دیجیتال به‌صورت انواع رمز‌ارزها است.

درگاه پرداخت ارز دیجیتال‌ زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که مستلزم انجام ترکنشات مالی با دارایی‌های رمزارزی هستید.

از زمان پیدایش بیت‌کوین تا به امروز رمزارزهای زیادی ابداع شده‌اند. برخلاف استقبال نه‌چندان مطلوب دنیا در زمان اوایل پیدایش بیت‌کوین، امروزه با وجود تنوع بالا در این زمینه شاهد استقبال بالایی در جامعه هستیم. استقبالی که باید گفت باعث شده جایگاه رمزارزها در حوزه‌‌های مختلف مالی به‌ویژه انواع کسب‌وکارها ثابت و دائمی باشد.

از درگاه پرداخت ارز دیجیتال چه استفاده‌هایی می‌شود؟

اگر کمی اخبار اخیر را دنبال کرده و به اطلاعات اقتصادی علاقه داشته باشید. قطعاً می‌دانید ارزهای دیجیتال در دنیا سروصدای زیادی به پا کرده و جزء پول‌های رایج به‌حساب می‌آیند.

ارزهای دیجیتال در حال حاضر به‌قدری متداول شده‌اند که درگاه‌های پرداخت مختص به آن‌ها نیز رفته‌رفته گسترش‌یافته و وارد کسب و کارها شده‌اند.

حالا برای این‌که نسبت به اهمیت وجود درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال آگاه شوید، در پایین به استفاده‌های مختلف آن اشاره کردیم:

  • پرداخت برای خرید کالا
  • پرداخت برای خرید خدمات
  • و در کل انجام فرایند پرداخت جهت خرید و سفارش هر چیزی

در یک جمله باید بگوییم که تمام استفاده‌های‌درگاه پرداخت ارز دیجیتال‌در فرایند پرداخت خلاصه شده و برای این امر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مسئله پرداخت همیشه جزء مهم‌ترین مسائل است چراکه هم برای مشتریان و هم برای صاحب کسب‌وکار بسیار پراهمیت و حیاتی می‌باشد. در حقیقت پرواضح است هر دو طرف خواستار محیطی مناسب هستند تا پرداخت با موفقیت انجام شود.

بنابراین باید بگوییم از‌ درگاه پرداخت ارز دیجیتال‌ جهت فرایند پرداخت در قالب انواع و اقسام رمزارزها استفاده می‌شود.

رونق کسب‌وکارها با وجود رمزارزها

درگاه پرداخت ارز دیجیتال

همه می‌دانیم که هر کسب و کاری در جهت رونق بخشیدن به فعالیت‌های خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و این موضوع را جزء اهداف اصلی خود قرارداده است. رونق بخشیدن به یک کسب و کار وابسته به عوامل گوناگون و متعددی است، عواملی که هرکدام در جایگاه خود می‌توانند تأثیر بسزایی داشته باشند.

یکی از عواملی مهم در این راستا همسو بودن و هماهنگی با تحولات و تغییرات روز جامعه است. یعنی به‌عنوان صاحب کسب و کار باید سعی کنید از هیچ پیشرفت و تغییری جا نمانده و مطابق با تحولات جامعه پیش بروید.

همان‌طور که می‌دانید دنیای امروز عصر اینترنت و امکانات دیجیتالی است، به‌طوری‌که این موضوع در جامعه کاملاً جاافتاده و هرکسی به دنبال بهره‌مندی از امکانات ناشی از پیشرفت تکنولوژی می‌باشد.

بنابراین این‌که از روش‌های سنتی دوری کرده و به استفاده از تحولات مدرن امروزی رو بیاورید قطعاً منجر به جذب بازارِ به‌مراتب بهتری خواهید بود. ایجاد امکانات لازم برای استفاده از رمزارزها از جمله مهم‌ترین و مؤثرترین اقدامات در این راستا است. زیرا رمزارز‌ها دیگر جزء دارایی‌های رایج بوده و خیلی‌ها برای انجام خرید‌هایشان از دارای دیجیتال خود استفاده می‌کنند.

درواقع یکی از پایه‌های مدرن‌سازی هر کسب و کاری تهیه درگاه پرداخت ارز دیجیتالاست، چون با این کار دست مشتریان برای پرداخت به‌صورت ارز دیجیتال باز بوده و می‌توانند دارایی‌های رمزارزی خود را مورداستفاده قرار دهند. گفتنی است ارائه این خدمات از اقدامات مدرن‌سازی محسوب شده و قطعاً در کمترین زمان شاهد اثرات مثبت آن خواهید بود.

یکی از بارزترین دلایلی که منجر شده استفاده از رمزارز در رونق کسب و کارها اثرگذار باشد، اعتبار بالای آن‌ها در سطح بین‌المللی و جای‌جای دنیا است.

یعنی به این واسطه می‌توان از سرتاسر جهان مشتری جذب کرده و فرایند پرداخت را به‌شرط وجود یک درگاه پرداخت ارز دیجیتال مناسب، همچون آب خوردن انجام داد.

یک کسب و کار موفق به چه عللی مدیون استفاده از رمزارزها است؟

یک کسب و کار موفق به علت‌های مختلفی جایگاه خود را مدیون وجود رمز‌ارزها است، علت‌هایی که تعدادی از آن‌ها عبارت‌اند از:

امکان انجام معاملات بین‌المللی در شرایطی راحت

به‌عنوان اولین مورد لازم است امکان انجام معاملات بین‌المللی در شرایطی راحت اشاره کنیم. همان‌طور که قبلاً هم گفتیم این مزیت از بارزترین دلایل رونق محسوب می‌شود، زیرا نه‌تنها نیاز به تبدیل ارز کمتر می‌شود بلکه همه تراکنشات در کمترین زمان و با هر میزان فاصلهٔ مکانی قابل انجام هستند.

شفاف بودن فرایندهای پرداخت در شبکه بلاک‌چین

صفر تا صد اطلاعات مربوط به همهٔ فرایندهای پرداخت در شبکه بلاک‌چین وجود دارند، به‌طوری‌که در صورت نیاز بدون ابهام و کاملاً شفاف در دسترس هستند.

امنیت بالا

ازآنجاکه هیچ کسی امکانات نفوذ به شبکه را ندارد و این نشدنی است، باید بگوییم امنیت بالا از مهم‌ترین علت‌هایی است که کسب‌وکارها به سمت استفاده از رمزارزها کشانده شده‌اند.

پرداخت هزینه کم 

هزینه به‌مراتب کمتری بابت انجام معاملات پرداخته می‌شود.

معتبر بودن

و از همه مهم‌تر رمزارز‌ها حالا جزء معتبرترین دارایی‌های رایجی هستند که جامعه علاقه وافری به استفاده از آن‌ها دارد.

درگاه‌ پرداخت ارز دیجیتال از چه زیرساختی برخوردار است؟

تمام ارزهای دیجیتال از بیت‌کوین گرفته تا جدیدترین موردها به پشتوانهٔ وجود شبکهٔ بلاک‌چین ابداع شده‌اند. این شبکه با این‌که خود پشتوانهٔ قدرتمندی برای رمزارزها است. اما فاقد تکیه‌گاه بوده و از طرف هیچ مرکز و ارگانی حمایت نمی‌شود.

مخترع بلاک‌چین آن را طوری ابداع کرده که کار خود را بدون وابستگی و به‌صورت مستقل انجام می‌دهد. یعنی از هیچ شخص و مرکزی دستور نمی‌گیرد. این اتفاق نه‌تنها منجر به هیچ اختلالی در روند فعالیت‌های بلاک‌چین نشده، بلکه حتی لازم است با اطمینان بگوییم دقیق‌تر و حساب‌شده‌تر از هر شبکهٔ متمرکز و کنترل شده‌ای است.

درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال‌از چه زیرساختی برخوردار هستند؟

بلاک‌چین همان‌طور شبکهٔ پشتیبان رمزارزها است، زیرساخت‌درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال‌هم محسوب می‌شود. یعنی باید بگوییم تمام فعالیت‌های حوزه رمزارزها به وجود بلاک‌چین وابسته بوده و بدون آن قابل انجام نیستند.

ناگفته نماند بلاک‌چین به‌واسطه ویژگی‌های ساختاری منحصربه‌فردی که دارد غیرقابل‌نفوذ بوده و به‌هیچ‌وجه دچار اختلالات جدی نمی‌شود. به‌عبارتی‌دیگر این شبکه بدون وجود تاریخ انقضا فعالیت‌های خود را همواره به نحو احسن انجام می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی‌های درگاه پرداخت ارز دیجیتال چیست؟

درگاه پرداخت ارز دیجیتال

از آن جا که کسب و کارها رفته‌رفته به دریافت رمزارز از مشتریان برای انجام فرایند پرداخت رو آورده‌اند و می‌خواهند از مزیت‌های مخصوص شبکهٔ بلاک‌چین بهره‌مند شوند، درگاه‌های پرداخت مختلفی در این حوزه به وجود آمده است.

درگاه‌های پرداخت به‌منظور انجام عملیات پرداخت به‌صورت آنلاین و اینترنتی مورداستفاده قرار می‌گیرند. تا افراد از هر نقطه‌ای قادر به انجام این کار باشند.

به علت تنوع بالا در این حوزه لازم است اول با یک درگاه پرداخت مناسب آشنا شوید. چراکه هر درگاهی مناسب و درجه‌یک نیست؛ بنابراین بیایید با هم نگاهی به مهم‌ترین ویژگی‌های درگاه پرداخت ارز دیجیتال بیندازیم، ویژگی‌هایی که باعث می‌شوند از یک درگاه پرداخت ارز دیجیتال به‌عنوان بهترین یاد کنیم:

امنیت درگاه پرداخت ارز دیجیتال

امنیت همیشه حرف اول را می‌زند. درگاهی که انتخاب می‌کنید باید از لحاظ ایمنی و حفظ اطلاعات مربوط به کاربران امن‌ترین شرایط را مهیا کند.

میزان هزینه‌ها و کارمزدهای دریافتی درگاه های پرداخت ارز دیجیتال

یکی از مسائل مربوط به درگاه‌ های پرداخت ارز دیجیتال، میزان هزینه‌ها و کارمزدهای دریافتی است. این مسئله بسیار مهم بوده و لازم است حتماً پیش از انتخاب مورد بررسی قرار گیرد. تا وقتی کار از کار گذشت مجبور به پرداخت هزینه‌ها و کارمزدهای بالایی نشوید؛ بنابراین کم بودن هزینه و کارمزد از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها محسوب می‌شود.

ساده بودن

فرایندهای پیچیده‌ای که از مراحل مختلفی برخوردار هستند همیشه منجر به دفع مشتری می‌شوند. چراکه همهٔ مشتری‌ها به دنبال سادگی هستند. ازاین‌رو باید بگوییم هر درگاه پرداختی که ساده بوده و دارای مراحل قابل فهمی است، مناسب‌تر می‌باشد؛ بنابراین سادگی هم جزء ویژگی‌های بسیار مهم است.

پشتیبانی درگاه مربوطه از انواع رمزارزها

یکی از مهم‌ترین مواردی که حتما‌ً باید بررسی شود پشتیبانی درگاه مربوطه از انواع رمزارزها است. به‌عبارتی‌دیگر باید موردی را انتخاب کنید که از رمزارزهای متنوع پشتیبانی کرده و تنوع مناسبی در این زمینه دارد.

سازگاری درگاه پرداخت ارز دیجیتال

سازگاری را هیچ‌وقت فراموش نکنید. پلتفرم که با تمام دستگاه‌ها و ورودی‌ها سازگار باشد گزینهٔ مناسب است. این سازگاری نه‌تنها از لحاظ ظاهری، بلکه باید از لحاظ فنی هم مهیا شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.