فوت‌وفن افزایش فروش در اینستاگرام

درگاه پرداخت اینترنتی

افزایش فروش در اینستاگرام امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان کسب‌وکار در دنیا است.

اینستاگرام قطعاً یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا است و بهره‌گیری از آن می‌تواند سبب رشد فروش برای کسب‌وکارها، تجارت‌های نوپا و استارتاپ‌ها شود. در واقع اگر قصد شما این است که میزان فروش تجارت و کسب کار خود را در مدت‌زمان کوتاهی افزایش دهید. اما دقیقانمی دانید که باید چه کنید در این مقاله با ما همراه باشید تا اصول چندگانه حرفه‌ای در مورد افزایش فروش در اینستاگرام و پروسه آموزش اینستاگرام برای پول‌سازی را به شما شرح دهیم.

در واقع اینستاگرام مناسب تمامی کسانی خواهد بود که صاحب یک شغل هستند، تفاوتی ندارد که پزشک هستید یا نقاش، عکاس هستید یا مهندس و طراح هستید یا تدوینگر. شما می‌توانید از فرصت‌های بی‌نظیری که محیط اینستاگرام برای شما ایجاد می‌کند استفاده کنید و به هدفتان برسید.

ایجاد حساب کاربری تجاری و افزایش فروش در اینستاگرام

درگاه پرداخت اینترنتی

توجه کنید که قصد نداریم صرفاً قابلیت‌های انحصاری این سیستم روی خود نرم‌افزار اینستاگرام را به شما شرح دهیم. در واقع موضوع این است که شما با استفاده از این روش می‌توانید لینک‌های سایت، بخش خرید وب‌سایت و همین‌طور لینک به درگاه پرداخت اینترنتی را به‌صورت مستقیم روی استوری‌ها و پست‌ها و همین‌طور بایوی خود قرار دهید. در این شرایط کاربر بدون این که معطل شود می‌تواند مستقیم به صفحه خرید مراجعه کرده، مشخصات محصول را ببیند.

ضمن این که این کار باعث می‌شود تعداد زیادی از مشتریان شما به نتیجه‌گیری سریع در سایت علاقه‌مند شده و شما را دنبال کنند. ازاین‌رو بهتر است که حساب کاربری تجاری ایجاد کنید و با استفاده از این تکنولوژی داده‌ها و پست‌ها و استوری‌های خود را به دیگران پرو موت یا اصطلاحاً معرفی کنید. همین‌طور می‌توانید مشاهده کنید که روزانه چند نفر پست‌های شما را تماشا، ذخیره و یا این که برای دیگران می‌فرستند. در واقع دریافت این آمار باعث می‌شود که شما متوجه شوید چه نوع پستی می‌تواند جذاب‌تر باشد.

لینک سایت خود را به بخش بیوگرافی اضافه کنید

اضافه‌کردن لینک سایت به بیوگرافی سبب ایجاد حس اعتماد در بین کاربران می‌شود. در واقع بیشتر ما ترجیح می‌دهیم که خریدهای اینترنتی را مستقیم از روی وب‌سایت و با چک کردن درگاه پرداخت اینترنتی انجام دهیم. ضمن این که این کار در واقع سبب برندسازی برای شما خواهد شد. در نهایت این سیستم نیز یک شبکه اجتماعی دوره‌ای است و ممکن است پس از چند سال دیگر مورد توجه قرار نگیرند و بازدیدهای خود را از دست بدهد و درست مانند تکامل نرم‌افزارهای شبکه اجتماعی، مردم به سراغ دیگر برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها بروند.اما سایت اینترنتی شما هیچگاه از بین نخواهد رفت. حس اعتماد به مشتری سبب افزایش فروش در اینستاگرام می‌شود.

نقش استوری‌ها در افزایش فروش در اینستاگرام

افزایش فروش در اینستاگرام

 

استفاده از استوری‌ها یکی از اصلی‌ترین عواملی است که می‌تواند شما را به فروش بالایی برساند. هرروزه از محبوب‌ترین کالاها و محصولاتی که دارید پست‌های اسلایدی تهیه کرده و یا این که خیلی ساده‌تر، آن ها را استوری کنید. روان‌شناسی رنگ را رعایت کنید تا به فروش بهتری دست یابید. در واقع وقتی مشتری مشاهده می‌کند که شما برای کار خود ارزش قائل هستید. این حس به او القاء می‌شود که می‌تواند یک خرید مطمئن و موفق از کسب‌وکار شما داشته باشد. سعی کنید استوری‌های مهم و پل‌های ارتباطی خود را در بخش های‌لایت قرار دهید. همین‌طور اگر نیاز به راهنمایی در مورداستفاده از خدمات شما وجود دارد این کار را می‌توانید با استوری‌های دائمی در همان بخش های‌لایت انجام دهید. افزایش فروش در اینستاگرام بستگی به تداوم تلاش و پشتکار شما خواهد داشت.

همین‌طور از ترفندهای خاص استفاده کنید. مثلاً به‌صورت دوره‌ای محصولات را با تخفیف‌های موقت روی استوری‌ها به نمایش بگذارید.

بازاریابی و تاثیر آن بر افزایش فروش در اینستاگرام

در آموزش اینستاگرام، قصد توضیح در مورد شیوه بازاریابی اینترنتی را داریم. شما نخست باید جامعه هدفتان را بشناسید. مثلاً اگر فروشنده لوازم جانبی موبایل هستید. وارد صفحاتی شوید که رقیب شما هستند و فالوورهای زیادی نیز دارند. با استفاده از این ترفند بهتر است که در بخش پست‌های این مطالب، افرادی که نظری نوشته‌اند را شناسایی کرده و دنبال کنید. در این صورت همین که برای یک‌بار وارد صفحه شما می‌شوند. ممکن است قیمت‌های شما برای آن ها جذاب باشد. البته این کار برای افرادی که تازه‌کار هستند پیشنهاد نمی‌شود. به‌طورکلی این مرحله را برای مواقعی در نظر بگیرید که به سطح خوبی از دنبال‌کننده رسیده‌اید و فروش خوبی نیز دارید. در واقع افزایش فروش در اینستاگرام تا حد زیادی متکی به جذابیت بصری تصاویر شما و انتقال حس اعتماد به مشتریان شما خواهد بود.

انتشار رضایتمندی‌های مشتریان از محصولات شما نیز بخش دیگری است. مثلاً می‌توانید از آن ها بخواهید که در قبال خریدی که شما انجام می‌دهند. در عرض چند ثانیه و در حد سه کلمه در مورد کسب‌وکار و شیوه فروش شما و همین‌طور خدمتی که به آن ها ارائه کرده‌اید نظر بدهند. در این صورت و با اجازه آن ها می‌توانید این نظرات را به‌عنوان استوری و در یک بخش های‌لایت منتشر کنید. نصب اینستاگرام می‌تواند فرصتی جدید برای ورود به دنیای تجارت‌های پرسود باشد.

بلاگری کنید و بیشتر بفروشید

این روش یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین تکنیک‌هایی است که این روزها توسط ایرانیان نیز بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید از اینفلوئنسرها به‌عنوان اشخاص تأثیرگذار در جامعه بخصوص در کشور ما، بخواهید که محصولات شما را به‌شرط دریافت رایگان بررسی کرده و در طول روزمره خودشان از آن ها استفاده کنند. در واقع این همان بخش تبلیغات است که سبب افزایش فروش اینستاگرام شما خواهد شد. در ادامه اگر فکر می‌کنید که خودتان می‌توانید این کار را انجام دهید. به‌هیچ‌عنوان از این قابلیت در جهت تبلیغات مستقیم استفاده نکنید. یعنی صرفاً می‌توانید به مواردی چون آنباکسینگ، نقد و بررسی محصول و همین‌طور اعلام تمامی معایب و مزایا به‌صورت یکسان آن را به مشتریان خود معرفی نمایید. صرفاً تعریف کردن از یک محصول، اصطلاحاً در دنیای روان‌شناسی مشتری را عصبی کرده و لج او را درمی‌آورد.

افزایش فروش در اینستاگرام صرفا وابسته به ایجاد یک پیج تجاری نیست. باید فراتر از آن عمل کنید.

تصاویر را خودتان تهیه کنید

نصب اینستاگرام و ایجاد یک پروفایل کاربری تجاری صرفا نمی تواند برای شما رشد خوبی در فروش را ایجاد کند. بهتر است که دست‌به‌کار شوید. از دوربین موبایل یا یک دوربین حرفه‌ای با قابلیت فوکوس حداقلی استفاده کنید. اگر محصولات شما فیزیکی است بهترین کار این خواهد بود که تصاویر را خودتان تهیه کرده و از تمامی زوایا نیز عکس تهیه کنید. در نهایت این عکس‌ها را کمی ویرایش کرده، به آن ها رنگ و لعاب بدهید. اما نه به مقداری که تصویر از حالت عادی خارج شود. در انتها می‌توانید به‌راحتی عکس را منتشر کرده و حتماً در بخش توضیحات پست، موارد مورد نیازی که مشتری باید در مورد محصول شما بداند را نیز به او تذکر دهید.

استفاده از کمپین‌های تبلیغاتی و جوائز ویژه

درگاه پرداخت اینترنتی

همیشه افرادی که قصد ایجاد هدف برای کسب و تجارت در فضای مجازی را دارند. می‌توانند از قابلیت کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کنند. با استفاده از این روش افراد به جهت دریافت جایزه برای شما کامنت می‌گذارند. شما را فالوو می‌کنند و در این مرحله تازه‌کار شما سخت‌تر می‌شود. باید نسبت به حفظ دنبال‌کنندگان کوشا باشید و از تکنیک‌های پست به‌اندازه، استوری‌های هدفمند در موعد و دوره زمانی مقرر استفاده کنید. حتماً می‌پرسید که این موارد چه معنی خواهند داشت؟ یعنی شما در طول روز نباید بیش از مقدار مشخصی پست روی صفحه حتی تجاری‌تان منتشر کنید. در نهایت کاربر از این‌همه گستردگی و انباشت اطلاعات خسته شما و به‌زودی شما را آنفالو می‌کند.

خرید را آسان کنید

مسئله مهم دیگر در مورد کسب‌وکارهای دیجیتال، سهولت در انجام مراحل خرید است. وقتی کاربر وارد صفحه اینستاگرام شما می‌شود شاید بخواهد خیلی سریع خرید کند، چون قیمت شما خوب است. اما وقتی سردرگم شود نمی‌تواند نتیجه خوبی بگیرد.‌درگاه پرداخت اینترنتی‌را به‌صورت مستقیم روی صفحه خود قرار دهید. هر محصولی که استوری می‌کنید یا پست آن را قرار می‌دهید. لینک خرید را نیز در دسترس قرار دهید. صرفاً خرید بدون ثبت‌نام نیز می‌تواند تکنیک خوبی باشد.

بهتر است که به‌صورت مکرر محصولات خود را به مشتریان پیشنهاد کنید. مثلاً اگر شخص محصولی خاص را از شما نخرید. می‌توانید در ادامه محصولات مشابه، با کاربردهای مشابه و کیفیت بهتر و البته قیمت پایین‌تر را به او معرفی کنید که در این صورت باید مسئله رعایت حریم شخصی را نیز در نظر داشته باشید. در غیر این صورت‌باز هم این مسئله سبب ریزش مخاطب خواهد شد. افزایش فروش در اینستاگرام در مرحله نهایی با ارائه خدمات آموزشی امکان‌پذیر است.

در کنار فروش آموزش دهید

امروزه بسیاری از کسب‌وکارها در کنار تکنیک‌های متداول و معمول فروش، از مسئله ارائه خدمات آموزشی استفاده می‌کنند. می‌توانید در مورد محصولاتی و یا خدماتی که در اختیار مشتری و طیف وسیع مردم قرار می‌دهید. آموزش‌هایی را به‌صورت ویدئویی، اسلایدی و همراه با توضیحات یا در IGTV انتشار دهید. مشتریان مدام به دنبال مواردی رایگان در صفحه شما نیز خواهند بود. این کار به آن ها کمک می‌کند که به‌مرورزمان به شما اعتماد کنند.

سعی کنید وقتی مشتری از شما سؤال می‌پرسد، خیلی زود جواب او را بدهید. در این صورت یک حس تعهد را در شما حس می‌کنند. این از نظر روان‌شناسی می‌تواند سبب افزایش فروش شود. چون می‌دانند خدمات شما مانا است و در صورت بروز مشکل پشتیبانی پاسخگوی آن ها خواهد بود.

مرتبط بخوانید :

راه‌های حفظ امنیت در پرداخت اینترنتی

چرا باید فروشگاه آنلاین خود را داشته باشیم؟

۶ نکته اسرارآمیز برای دستیابی به وفاداری مشتری

  فایل PDF این مقاله : فوت‌وفن افزایش فروش در اینستاگرام

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.