رگ تک چیست؟

0 ۳۷۱

رگ تک (REGTECH) به عبارتی فناوری‌هایی برای قانون‌گذاری است. این عبارت مخفف دو کلمهٔ technology و regulatory است. معنای آن نیز کاربرد نوآورانه برای سازگاری و مطابقت کارآمد و کم‌هزینه با قوانین می‌باشد. چنین مفهوم و فناوری پس از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ در پاسخ به صعود استارت‌آپ‌های فین‌تک و همچنین بالارفتن داده‌های دیجیتال در صنعت مالی مطرح شد. این مسائل در ادامهٔ افزایش قوانین مالی که مطرح شد اوج گرفت. در نتیجه نیاز به این تکنولوژی افزایش یافت.

امروز در این مقاله از وبلاگ پی استار قصد داریم تا درباره رگ تک و کاربردهای مختلفی که دارند صحبت کنیم. اگر شما نیز مشتاقید تا در این باره اطلاعات بیشتری بدست آورید، تا انتهای این مقاله همراه پی استار باشید.

رگ تک چیست؟

رگ تک فناوری‌هایی برای قانون‌گذاری است.

این فناوری ابداع شد تا کارآمدی همراه با کنترل، هزینه‌ها را حفظ کرده و بیشترین تطبیق پذیری را از بانک‌ها، مؤسسه‌های مختلف مالی و همچنین استارت‌آپ‌های تازه‌وارد بدست آورده شود. البته در قدم‌های بعدی چنین مفهومی تبدیل به کار قانون‌گذاران نیز آمد. در ادامه قانون‌گذاران مالی هم در مراحل پیش‌وپس از تعیین قانون از زوایای مختلف تصمیماتشان با خبر شدند و توانستند که آنها را به بهترین نحو اجرا کنند.

رگ تک از جمله حوزه‌های فعالیت فین‌تک است. اما برخی از افراد اعتقاد دارند که این مفهوم دیگر صنایع را نیز می‌تواند ارتقاء دهد. به‌طورکلی رگ تک از محاسبات ابری، داده‌های بزرگ، محاسبه میزان بهره تحلیل داده و… بهره‌مند می‌شود. در نتیجه ریسک را در سیستم‌های بانکداری و مؤسسات مالی به طرز چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

شرکت‌ها و خدمات فعال در حوزه رگ تک

  1. راه‌حل‌های مدیریت داده
  2. روش‌های KYC یا شناخت مشتری شما
  3. راه‌حل‌های مدیریت بحران
  4. راه‌حل‌های مدیریت رکوردها
  5. راه‌حل‌های کمک‌کننده به شرکت‌ها برای تعیین مقررات خاص مثل GDPR
  6. راه‌حل‌های مدیریت تغییرات

رگ تک و خدمات مالی

مقررات بسیار زیادی در خدمات مالی وجود دارند. در نتیجه برخی از ضروری‌ترین نمونه‌های رگ تک در این فضا مشغول فعالیت هستند و این مسئله طبیعی است. از زمان بحرانی که در سال ۲۰۰۸ ایجاد شد، این صنعت مورد بررسی دقیق و جدی محققان قرار گرفت. همچنین چندین لایه از قوانین آن نیز دستخوش تغییر قرار گرفت تا تاحدامکان خطرات کاهش‌یافته و در مقابل میزان مسئولیت‌پذیری افزایش پیدا کند.

رگ تک بر اساس شخصی که اقدام به تعریف آن می‌کند می‌تواند معنی‌های مختلفی داشته باشد. اما به طور کل، این مفهوم برای بسیاری از افراد مبهم است. رگ تک به هر شرکتی مربوط می‌شود که قصد دارد فناوری خود را توسعه دهد و این کار با استفاده از رگ تک می‌تواند قانونی‌تر و اصولی‌تر پیش برود.

بر اساس تعریفی که مؤسسه امور مالی بین‌الملل در زمینه رگ تک دارد، رگ تک به معنای استفاده از فناوری‌هایی به جهت حل بهتر و کارآمدتر به جهت اجرای قانونی قوانین و رعایت مقررات شرکت می‌باشد.

مزایای استفاده از رگ تک برای تنظیم فرایند قانون‌گذاری

  1. با استفاده از رگ تک می‌توانید قانونمندتر رفتار کنید و مطیع قوانین بمانید
  2. تحلیل داده‌ها و تصمیم‌گیری با استفاده از آنها در فرایند استفاده از رگ تک ساده‌تر و بهتر می‌شود
  3. ساده‌تر کردن مدیریت اطلاعات و تسهیل امر گزارش‌دهی
  4. گزارش‌دهی در زمان‌های موردنیاز و حقیقی
    تعریف مجدد قوانین و رسیدگی صحیح به آنها

اجزای تشکیل‌دهنده این فناوری

رعایت قوانین و مقررات و دسته‌بندی آنها
مدیریت و کنترل هویت
مدیریت خطرات احتمالی
گزارش‌دهی نظارتی دقیق
نظارت دقیق بر معاملات کوچک و بزرگ بدون اهمیت مبلغ معامله شده
معامله در بازارهای مالی
نمونه‌هایی از رگ تک
Continuity
Provenir
Identity Mind
Regis-TR
Feedzai
algoDynamix


آمادگی جهان برای تغییر بر اساس شیوه رگ‌تک

رگ تگ
ما همواره برخی از قوانین مشخص را با استفاده از کامپیوتر می‌نویسیم. اما دنبال‌کردن آن را با برگه‌های اکسل و یادداشت‌ها پیش می‌بریم. این نزدیک‌سازی تا حد زیادی و در بسیاری از شرایط قابل‌تحمل نیست. به‌عبارت‌دیگر، پیشنهادهای خدماتی که این روزها ارائه می‌شوند بسیار گران‌قیمت هستند. هزینه برآورد آنها نیز به طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است. از طرف دیگر، قانون‌گذاری نیز با سرعت بالایی درحال‌رشد و ارتقا است. تقریباً یک قانون‌گذاری ظرف ۷ دقیقه به‌روزرسانی می‌شود. شرکت‌های مالی نیز به‌واسطه چند سازمان متفاوت در زمینه قضایی و مدیریتی و اجرای قوانین قانون‌گذاری شده‌اند. قوانین نیز در هر لحظه در حال تکمیل شدن و رشد می‌باشند.

این مسئله را با یک مقال پیش می‌بریم. اروپا از زمانی که اتحادیه اروپا اجرا شد در یک وضعیتی مشابه دولتی در حال فعالیت است. هیچ‌یک از متخصصین به این مسئله شک ندارند که چنین شرایط پیچیده‌ای باعث رشد رگ تک شده است. در چنین وضعیتی اختلافات داخلی و مرزی نیز چشمگیر هستند. استفاده از ابزارهای GRC همچون تکنولوژی‌های قانون‌گذاری به جهت برآورد قوانین و پیروی از آنها از ابزارهای ضروری جامعه است.

این ابزارهای باعث می‌شوند تا از برآورده شدن الزامات جامعه اطمینان حاصل شود. این مسئله را می‌توانیم با توسعه و گسترش راه‌ها در یکی از شهرهای مهم یک کشور مقایسه و تشبیه کنیم. مختصات و نقشه حمل‌ونقل در چنین شهری در روزهای اولیه ساده به نظر می‌رسد. ولی بعد از گذشت ۲۰۰ سال از توسعه این شهر، ایجاد یک راه جدید طبیعتاً نتایج فوق‌العاده و عجیبی را در الگوهای ترافیکی شهر و شیوه رفتاری شهروندان به همراه دارد. تغییر در شیوه قانون‌گذاری و قوانین یک جامعه و همچنین تحمیل این قوانین جدید به افراد جامعه درست مثل همین مثال می‌باشد.

مدیریت بحران‌های مختلف

رگ تگ

 فناوری قانون‌گذاری یا همان رگ تک شاخه‌ای از فین‌تک است و از کاربردهای مهم فناوری به جهت بهبود شیوه مدیریت قانون‌گذاری به‌حساب می‌آید.

برآوردها، متخصصین بحران و حسابرسی‌ها از شرکت‌هایشان در مقابل تهدیدات جدید و غیرمنتظره دفاع می‌کنند. آنها گاهی در این مسیر مجبور می‌شوند تا از اعتبار و معیشت خود گذشت کنند و روی آنها سرمایه‌گذاری کنند؛ بنابراین آنها قهرمانانی هستند که شنل به تن ندارند. اما افتخارآفرین هستند. ولی مراقبت این افراد از قانون‌گذاری باعث می‌شود تا از سقوط قیمت‌های سهام آن شرکت جلوگیری شود.

همچنین از افت ناگهانی ارزش این شرکت در بازار نیز جلوگیری می‌کنند. شهرت شرکت مدیون این فداکاری است و مشتریان از همین طریق به جهت اعتبار شرکت حفظ می‌شوند. گروه‌های برآورد در زمان ایجاد تیم‌های قدرتمند رگ تک به یک نیروی عظیم تبدیل می‌شوند. آنها می‌توانند شامل هوش‌های مصنوعی و پردازشگرهای زبان‌های طبیعی و فناوری‌های مختلف باشند.

اما این قدرت از کجا می‌آید؟ راه‌حل‌های فناوری رگ تک یا قانون‌گذاری قدرتی مضاعف به تیم شما می‌دهد تا بتوانید آنها را به قله‌هایی دست‌نیافتنی و غیرقابل‌تصور ارتقا دهید. فعالیت‌های پرزحمتی همچون خلاصه کردن و تجزیه‌وتحلیل قوانینی که احتمالاً از هزاران ساعت کاری انسانی زمان بیشتری لازم دارند با استفاده از این فناوری تنها در عرض چند دقیقه انجام می‌شوند. در عوض به‌جای صرف زمان طولانی، پول زیاد، منابع مهم و مسائل خسته‌کننده ازاین‌قبیل، رگ تک می‌تواند افراد حرفه‌ای را به این سمت سوق دهد که وقتشان را برای امور مهم و بحرانی همچون مسائل استثنایی و مشکلاتی که به قبول ریسک‌های بالا و پیشبرد فعالیت‌های شرکت و دستیابی به موفقیت نیازمندند، صرف کنند.

اهمیت رگ تک
رگ تگ

از مهم‌ترین مسائلی که اهمیت تکنولوژی رگ تک را چندین برابر می‌کند، محافظت از کسب‌وکار شما و همچنین مدیریت بحران‌ها و ریسک‌های مختلف است.

سرمایه‌گذاری برای حل مشکلات با استفاده از راه‌حل‌های پیشنهادی گ تک باعث می‌شود تا برای کامل کردن داده‌ها و افزایش میزان تأثیرگذاری بیشترین قدرت و عملکرد را داشته باشید. همچنین ایمنی کلی فرایند با استفاده از این راه‌حل‌ها افزایش خواهد یافت. اما اگر به‌قدر کافی از این تکنولوژی استفاده نشود، ایمنی کلی در نتیجهٔ عدم برآورد زیر سؤال خواهد رفت.

سرمایه‌گذاری جهانی در رگ تک در تمام دنیا به رشد و توسعه خود ادامه می‌دهد. پیاده‌سازی راه‌حل‌های فناوری نیز برای هرکدام از شرکت‌های خدمات مالی در دهه‌های آینده تبدیل به امری طبیعی و عادی خواهد شد. در نتیجه تمام جهان به سمت استفاده از این تکنولوژی برای تسهیل و افزایش دقت قانون‌گذاری‌های خود پیش می‌رود؛ بنابراین استفاده از آن اهمیت بالایی داشته و می‌تواند نمودار رشد مجموعه و جامعه را ارتقا دهد.

با استفاده از تکنولوژی رگ تک، دنیایی ساخته می‌شود که در آن فرصت‌های ایدئال و مناسبی برای کسب‌وکارهای مختلف فراهم است و سازگاری آنها با یکدیگر نیز بالاست. همچنین در این شیوه سرمایه نیازی به فداکردن محافظت و ایمنی از جانب مصرف‌کننده نیست. در نتیجه دنیا برای تمام افراد جای بهتری برای زندگی خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.