چرا باید فروشگاه آنلاین خود را داشته باشیم؟

آیا شما دارای یک کسب‌وکار فیزیکی هستید و اکنون به دنبال توسعه کسب‌وکار خود‌‌‌در مقیاس بزرگ‌تر هستید؟

شاید شما هم فکرش را نمی‌کردیدیااز شنیدنش تعجب کنید که‌حجم کل گردش مالی تجارت الکترونیکی کشور را در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۴۲۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

شاید تصورکنید که این اعداد فقط برای غول‌های فروشگاه اینترنتی است. که شما علاقه کمی به آن دارید و شما ترجیح می‌دهید بر روی کسب‌وکار محلی خود تمرکز کنید.

اما شما از ایجاد یک وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی بیش از آنچه که تصور می‌کنید سود می‌برید. شاید این حرف کمی عجیب به نظر برسد اما در این مقاله از وبلاگ‌پی استار‌دلایلی که باید‌‌فروشگاه آنلاین‌ایجاد کنید را برای شما شرح می‌دهیم.

 

فروشگاه آنلاین؛ یک ابزار ضروری برای هر فروشنده

درگاه پرداخت
آماری جالب توجه

جالب است بدانید۴۶ درصد ایرانیان آنلاین خرید می‌کنند و هزینه خریدشان را آنلاین پرداخت می‌کنند.به عبارتی حدود نیمی از مردم ایران به‌صورت آنلاین خرید می‌کنند.

این ارقام ثابت می‌کنند که رفتار خرید تغییر کرده است و حضور در فضای اینترنت با بازکردن یک‌فروشگاه آنلاین‌ برای هرکسب وکار ضروری شده است.

اینکه در خانه بر روی کاناپه بنشینید، یا در مسیر رفتن به محل کارتان لوازم مورد نیازتان را با تلفن همراهتان بخرید علاوه بر اینکه بسیار راحت است. و باعث صرفه‌جویی در وقت شما هم می‌شود.

بنابراین امروزه برای بسیاری از شرکت‌هایی که در حال حاضر فروشگاه فیزیکی دارند، ایجاد سایت‌فروشگاه آنلاین‌به‌منظور پاسخگویی به نیازهای خریداران اجباری شده است.

درعین‌حال، انتخاب محصولات از فروشگاه موردنظرتان و سپس‌سفارش‌آنلاین‌، یک سرویس ضروری است که اغلب فروشندگان اینترنتی عرضه می‌کنند.

در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرید

درگاه پرداخت اینترنتی

اگر قرار باشدبیرون از خانه فقط یک فروشگاه فیزیکی مثل بوتیک،مغازه ای در پاساژ یادر هر خیابانی داشته باشید در هر صورت فقط ۴۰ ساعت در هفته در فروشگاهتان می توانید فعالیت داشته باشید؛ به‌عنوان‌ مثال، کل روز جمعه، تعطیلات رسمی، بعدازظهر روزهای پنج‌شنبه، فروشگاه شما تعطیل است.

ممکن است بخواهید با خانواده‌‌تان به تفریح بروید یا مریض شوید و چند روزی را بخواهید به استراحت بپردازید؛ اما فروشگاه آنلاین به این صورت نیست ودر هر حالت وهر ساعت از شبانه روز و در هر موقعیتی فروشگاه آنلاین شما همیشه‌‌ درحال فعالیت خواهد بود و فروش خواهید داشت.

با محدودیت ها خداحافظی کنید

اجازه دهید ایده قبلی را ادامه دهیم. مشتریان شما دیگر محدود به شهر خودتان نمی شود، بلکه فروشگاه شما به وسعت تمام ایران خواهد بود محصولاتتان را بیشتر به فروش برسانید. هیچ محدودیت منطقه‌ای دیگر برای شما وجود نخواهد داشت.

اگر سایت شما به زبان فارسی است، این درست است که شما در درجه اول به مشتریان فارسی‌زبان دسترسی خواهید داشت.
اما اگر یک سایت چندزبانه را با ترجمه آن به‌عنوان‌مثال به انگلیسی یا عربی ارائه دهید، می‌توانید امیدوار باشید که به کشورهایی که به این زبان‌ها صحبت می‌کنند هم معرفی شوید و آن ها هم از شما خرید کنند.

همچنین می‌توانید به گردشگران و حتی ساکنان خارجی که در این سرزمین زندگی می‌کنند، دسترسی داشته باشید.

بنابراین بازکردن یک‌فروشگاه آنلاین‌به شما این امکان را می‌دهد تا مشتریان خود را بیشتر کنید، بازارهای جدیدی را تسخیر کرده و در نتیجه گردش مالی خود را افزایش دهید.

از شر هزینه های اضافی راحت شوید

ایجاد یک سایت‌فروشگاه آنلاین‌باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌های شما می‌شود؛ برای مثال سایت شما همیشه در اختیار شماست؛ برخلاف مغازه یا فروشگاه که باید هزینه‌ای به‌صورت ماهیانه برای اجاره بپردازید.

۶ نکته اسرارآمیز برای دستیابی به وفاداری مشتری
مشاهده

وقتی یک فروشگاه فیزیکی دارید، باید برای فروشندگان، ساختمان فروشگاه فیزیکی، اقدامات تبلیغاتی، هزینه‌های آب و برق و گاز و سایر هزینه‌های مربوط به فروشگاه خود، مبالغی را در نظر بگیرید.

علاوه بر این، در صورت انتخاب تحویل مستقیم، نیازی به پرداخت هزینه برای ارسال محصول به مشتری نخواهید داشت؛ زیرا این فعالیت، درست مانند تحویل حضوری، توسط کسانی که محصولات شما را تأمین می‌کنند، انجام می‌شود.

اما مراقب باشید! افتتاح یک‌فروشگاه آنلاین‌تنها با درنظرگرفتن قیمت ایجاد آن محدود نمی‌شود. اگر می‌خواهید خودتان را به بازار عرضه کنید و از رقبا متمایز شوید.
زیرا امروزه رقابت آنلاین شدت یافته است، باید برای نگهداری، بازاریابی و ارتباطات‌فروشگاه آنلاین‌خود برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشید.

همچنین می توانید بخوانید: الزامات قانونی کسب وکار های اینترنتی

ایجاد رابطه صمیمانه با مشتریان

در حین فروش آنلاین، اطلاعات متعددی در مورد مشتریان خود مانند نام، نام خانوادگی، آدرس تحویل و آدرس صورت‌حساب آن‌ها به دست خواهید آورد.
حتی می‌توانید اطلاعات شخصی‌تری مانند تاریخ تولد آن‌ها، سرگرمی‌هایشان، تعداد و نام فرزندانشان و… را از آن‌ها بخواهید.

همه این اطلاعات جمع‌آوری‌شده در سایت فروشگاه اینترنتی شما بسیار مهم است؛ زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا اقدامات بازاریابی لازمه را انجام دهید.
برای مثال می‌توانید برای فرزندانشان محصولات تخفیف‌دار در نظر بگیرید یا در روز تولدشان به آن ها ایمیل بزنید و پس از تبریک روز تولدشان، به آن ها پیشنهادهای ویژه دهید.

در واقع، هر ماه می‌توانید یک خبرنامه برای آن‌ها ارسال کنید تا اخبار یا تبلیغات خود را ارائه دهید. علاوه بر این،می‌توانید بر اساس اقداماتی که انجام می‌دهند، یک ایمیل شخصی برای آن‌ها ارسال کنید.
به‌عنوان‌مثال، می‌توانید پس از نهایی شدن خرید، یک ایمیل تشکر کننده ارسال کنید.

می‌توانید محصولات در فروشگاه آنلاین بیشتری ارائه دهید

در بوتیک یا مغازه تان، شما محدودیت فروش و یا فضای ناکافی دارید و بنابراین تعداد کمتری از محصولات تان را می‌توانید براش مشتریانتان به نمایش بگذارید. اما با داشتن یک فروشگاه آنلاین، محدودیتی در این مورد نخواهید داشت. هر تعداد محصولی که بخواهید را می‌توانید در فروشگاهتان قرار دهید.

یک توصیه: اگر در مورد افزودن یک محصول به فروشگاهتان دچار تردید شدید، قبل از قراردادن در فروشگاه آنلاین، آن را در فروشگاه فیزیکی خود ارائه دهید. تا بتوانید از موفقیت‌آمیز یا ناموفق بودن آنها مطلع شوید.

​​بیشتر بفروشید

درگاه پرداخت اینترنتی

به طور میانگین ​​، سبد خرید ​​در یک سایت‌فروشگاه آنلاین‌بیشتر از سبد فروشگاهی است. چرا؟ ساده‌تر بگویم، زیرا در فضای وب مانند فروشگاه‌های فیزیکی خرید محصول به میزان توان حمل شما بستگی ندارد. افزودن محصولات به سبد خرید با یک کلیک انجام می‌شود و سپس به درب منزلتان می‌آید.

علاوه بر این، بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین محصولاتی مشابه یا مکمل محصولات موردنظر کاربران اینترنت عرضه می‌کنند
برای مثال شما قصد خرید یک شلوار را دارید، به شما پیراهن متناسب با آن را هم پیشنهاد می‌دهند، این فروش متقابل نامیده می‌شود، این تکنیک فروش برای افزایش فروش ایده‌آل است.

در نهایت، هزینه‌های حمل‌ونقل اغلب بیش از مقدار مشخصی ارائه می‌شود. از نظر روان‌شناسی، کاربران اینترنت ترجیح می‌دهند ۱ یا ۲ مورد بیشتر خرید کنند. تا چندین هزار تومان هزینه پست برای فقط یک مورد خرید بپردازند.


بسیار آسان فروشگاه آنلاین را مدیریت کنید

در فروشگاه فیزیکی خود، هنگامی که یک محصول را در قفسه‌ها قرار می‌دهید، معمولاً محصولات دیگر را جابه‌جا می‌کنید. هنگامی که محصول سنگین یا حجیم است، کارتان سخت‌تر خواهد شد.

۶ نکته اسرارآمیز برای دستیابی به وفاداری مشتری
مشاهده

علاوه بر این، برای جلب رضایت مشتریان بر اساس فصلی بودن، شما به طور مرتب محصولات خاصی را در فروشگاه خود تبلیغ می‌کنید.

مکان‌یابی قفسه‌ها و سپس چیدن محصولات جدید در یک فروشگاه فیزیکی سخت و زمان بر است.

با داشتن یک سایت فروش اینترنتی، محصولات سریع، به‌سادگی و فوری به‌صورت آنلاین قرار می‌گیرند. نیازی به افزودن چندباره یک محصول نیست. فقط مقدار محصول موجود برای هر یک را مشخص کنید. و به‌ویژه نیازی به منتظر ماندن یک هفته قبل از قراردادن محصول نیست.

آیا می‌خواهید ویژگی‌ها یا نمای محصول را تغییر دهید یا آن را به‌سادگی حذف کنید؟ نگران نباشید ویرایش تنها با چند کلیک انجام می‌شود.

فروشگاه آنلاین؛ یک ابزار ارتباطی کامل

ایجاد یک‌فروشگاه اینترنتی‌به‌شما این امکان را می‌دهد که وسایل ارتباطی خود را داشته باشید. پس از درج دسته‌بندی محصولات خود، سایت شما می‌تواند به رسانه شخصی شما تبدیل شود.

در واقع، می‌توانید در مورد محصولات خود صحبت کنید، پیشنهادها ویژه خود را برجسته کنید، عکس یا فیلم از محصولاتتان قرار دهید. اخبار خود را بروز کنید، نظرات مشتریان را جمع‌آوری کنید، برای وبلاگ مقالاتی بنویسید و سپس آنها را ارتقا دهید.

بازاریابی و گسترش کسب‌وکار

درگاه پرداخت اینترنتی

هنگامی که اولین قدم خود را در اینترنت با ایجاد یک سایت تجارت الکترونیکی برداشته‌اید. توصیه می‌کنیم این مسیر را ادامه دهید. بنابراین، ابزار جدید شما می‌تواند یک سکوی واقعی برای شروع تحول دیجیتالی شما باشد

بنابراین، علاوه بر ایجاد فروشگاه آنلاین، شما باید با سایر اقدامات بازاریابی اینترنتی مانند طراحی وبلاگ، نوشتن مطالب مرتبط، بهینه‌سازی و سئو سایت، ایجاد تبلیغات آنلاین، ارتباط در شبکه‌های اجتماعی ، همان‌طور که قبلاً گفتم ارسال یک خبرنامه به افزایش بازید سایت خود بپردازید و همچنین در معرفی سایت خود به دیگران تلاش کنید. البته اگر هدف شما جذب هرچه بیشتر بازدیدکنندگان و ایجاد حداکثر تعداد فروش است

هر اقدام بازاریابی انجام شده می‌تواند منجر به بازدید از سایت شما شود. به‌عنوان‌مثال، شما با تبلیغ در فیس‌بوک یا اینستاگرام می‌توانید مستقیماً مخاطب را به صفحه محصول موردنظر متصل کنید.

برای اینکه به یک منبع کسب درآمد وابسته نباشید، به شما توصیه می‌کنم که محصولاتتان را متنوع‌تر کنید.
همچنین در همه شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید. و از این طریق فروشگاهتان را به تعداد افراد بیشتری معرفی کنید.

نکته مثبت دیگر این است که پس از یک عمل بازاریابی اینترنتی، بازاریابی دهان‌به‌دهان (یعنی فردی پس از خرید از شما و پسندیدن محصولاتتان شمارا به فرد دیگری معرفی می‌کند) هم ایجاد می‌شود. و افراد بیشتری با این نوع بازاریابی به سایت شما خواهند آمد.

نتیجه

امیدوارم این مقاله همه شک و تردیدهای شما در مورد آنلاین شدن را برطرف کرده باشد .
وشما را در اهمیت افتتاح یک فروشگاه آنلاین به‌منظور توسعه تجارت و افزایش گردش مالی متقاعد کرده باشد.

اکنون گام بعدی این است که سایت تجارت الکترونیک خود را بسازید. لطفاً توجه داشته باشید که شرکت‌پی استار‌می‌تواند در ارائه خدمات مربوط به فروشگاهتان، مثل ارائه درگاه پرداخت یاری، درگاه پرداخت تلفنی، درگاه اختصاصی، یکپارچگی‌با‌حسابداری،اتصال به اینستاگرام و … به شما کمک کند.

فایل PDF این مقاله :چرا باید فروشگاه انلاین داشته باشیم؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.