درگاه پرداخت چیست؟ انواع درگاه پرداخت

درگاه پرداخت نقطه اتصال شما و مشتری برای دریافت وجه است تا بدون دردسرهای فروش حضوری بتوانید محصولاتتان را در اختیار افراد قرار دهید

0 ۲۰۴

در فضای کسب و کار امروز، داشتن فروش اینترنتی یک مزیت محسوب میشود. فروش، چه از طریق پیج اینستاگرام و چه سایت اختصاصی نیاز به شرایطی دارد که از جمله مهمترین آن، داشتن درگاه پرداخت است. درگاه پرداخت نقطه اتصال شما و مشتری برای دریافت وجه است تا بدون دردسرهای فروش حضوری بتوانید محصولاتتان را در اختیار افراد قرار دهید. اما شاید برایتان سوال باشد که درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟ یا نیاز دارید مزایای درگاه پرداخت اینترنتی را بدانید. در این مقاله به بررسی درگاه پرداخت اینترنتی و انواع درگاه های پرداخت بانکی از جمله درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت غیر مستقیم خواهیم پرداخت.

انواع درگاه پرداخت اینترنتی
انواع درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت چیست؟

همه ی ما به نوعی با درگاه های پرداخت آشنایی داریم. زیرا در طول خریدهای اینترنتی یا پرداخت های اینترنتی قبوض خود با صفحه ای جهت وارد کردن اطلاعات کارت و تایید نهایی خرید مواجه شده ایم. Internet payment gateway یا درگاه پرداخت صفحه ای است که فرایند خرید و پرداخت صورتحساب مشتریان را تکمیل و نیاز به پرداخت حضوری را کاهش میدهد.

درگاه های پرداخت کاربردهای دیگری نیز دارند از جمله:

  • آماده کردن گزارشات تراکنش های انجام شده در طول یک ماه یا یک سال
  • ارائه ی یک کد پیگیری برای سفارشات یا فرایندهای انجام شده از طریق درگاه
  • استفاده از درگاه در فروشگاه های مجازی (فروش از طریق اینستاگرام )

 

انواع درگاه پرداخت:

اگر به دنبال این هستید تا برای سایت یا فروشگاه اینترنتی خود یک درگاه پرداخت راه اندازی کنید بهتر است تا از انواع درگاه پرداخت اطلاع داشته باشید. درگاه های پرداخت به دو دسته درگاه مستقیم و درگاه غیرمستقیم(واسط) تقسیم میشوند.

درگاه پرداخت مستقیم

اتصال مستقیم مشتری به درگاه های بانکی، فرایندیست که در درگاه های مستقیم بانکی اتفاق می افتد. در واقع استفاده از درگاه مستقیم بانکی سبب میشود تا مبلغ پرداختی از سوی مشتری مستقیما وارد حساب شخصی شما به بانکی که از آن درگاه را دریافت نموده اید منتقل شود. صاحبین شرکت یا برندها میتوانند برای افزایش اعتبار سایت خود از این نوع درگاه استفاده نمایند. اما اگر تمایل دارید تا برای سایتتان درگاه پرداخت مستقیم دریافت کنید لازم است تا چند نکته را درنظر داشته باشید.

نکات مهم برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم:

  • وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را تا آخرین مرحله راه اندازی نمایید و در نهایت اقدام به دریافت درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم نمایید
  • مجوزهای مورد نیاز را برای راه اندازی کسب و کارتان تهیه نمایید
  • برای سایت یا فروشگاه اینترنتی خود، نماد اعتماد الکترونیکی یا به اصطلاح ای نماد دریافت کنید

مزایا و معایت درگاه های پرداخت مستقیم

درگاه های پرداخت مستقیم میتوانند اعتبار برندتان را افزایش دهند، کارمزدی دریافت نمیکنند و مبلغ دریافتی از مشتری بصورت مستقیم و روزانه وارد حساب شما میگردد. اما از معایب این نوع درگاه ها روند طولانی دریافت درگاه، دارا بودن مدرکی به عنوان اجاره نامه یا سند ملکی از محل فعالیت و درگیری های دریافت مجوز های لازم میباشد.

مزایای درگاه پرداخت اینترنتی
مزایای درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت غیرمستقیم (واسط)

اگر به دنبال دردسر کمتری برای دریافت درگاه پرداخت هستید، این نوع از درگاه ها را انتخاب نمایید. درگاه های پرداخت غیرمستقیم یا درگاه پرداخت واسط از جمله درگاه هایی اند که توسط بسیاری از کسب و کارها مورد استفاده قرار میگیرند. برای دریافت درگاه پرداخت غیرمستقیم نیازی به دریافت مجوز یا ای نماد ندارید. کافیست با ارائه ی کد مالیاتی در کمترین زمان درگاه خود را به سایتتان متصل کنید. برای دریافت درگاه مستقیم باید از شرکت های پرداخت یار همچون شرکت پی استار کمک بگیرید (برای اطلاعات بیشتر در مورد شرکت های پرداخت یار به مقاله ی از درگاه پرداخت تا پرداخت یاری سری بزنید). درگاه های پرداخت غیرمستقیم با دریافت مقدار ناچیزی به عنوان کارمزد، فرایند پرداخت را برای مشتریانتان امکانپذیر میسازند.

 

چند نکته ی مهم برای دریافت درگاه اینترنتی واسط

  • نیازی به دریافت نماد الکترونیک ندارید
  • مبلغ واریزی توسط مشتری تا 24 ساعت کاری بعد وارد حساب شما میشود
  • به پشتیبانی شرکت پرداخت یار توجه کنید

 

مزایا و معایب درگاه های پرداخت غیرمستقیم (واسط)

از مزیت های این نوع درگاه این است که میتوانید آن را در کمترین زمان تهیه نمایید و نیازی به دردسرهای دریافت مجوزها و ارائه ی اجاره نامه ندارید. همچنین با هر کسب و کاری میتوانید از درگاه غیرمستقیم برای فروشگاه یا سایتتان استفاده نمایید. اما داشتن کارمزد و تاخیر یک روزه در دریافت وجه میتواند از معایب این نوع درگاه به حساب بیاید که در مقابل کابردهای آن، چندان مورد توجه قرار نمیگیرد.

 

مزایای درگاه های پرداخت اینترنتی

داشتن درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کار شما مزایای بسیاری دارد که از جمله ی آن:

  • آسان تر کردن فرایند خرید برای مشتریان و در نهایت فروش بیشتر محصول
  • دریافت گزارش های مالی و تراکنش های موفق و ناموفق از درگاه پرداخت
  • بالا بردن امنیت و اعتبار سایت

 

جمع بندی

درگاه های پرداخت اینترنتی فرایند پرداخت توسط مشتری را تسهیل کرده و مشتریان وفادار بیشتری را برای برند به ارمغان می آورند. درگاه ها به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم اند که متناسب با نیاز برند انتخاب میگردند. از ویژگی های مثبت یک درگاه پرداخت غیرمستقیم، پشتیبانی بالای شرکت پرداختیار مربوطه میباشد. زیرا امکان اختلال در فرایند پرداخت، موضوعیست که ممکن است به هر دلیلی رخ دهد، حال آنکه بهتر است به سراغ مجموعه های مورد اعتماد بروید تا به راحتی فرایند راه اندازی درگاه پرداخت برای سایت و فروشگاهتان را انجام دهید. مجموعه ی پی استار با تجربه ی چندساله ی خود در حوزه ی پرداخت یاری از جمله برندهاییست که میتواند از صفر تا صد راه اندازی درگاه پرداخت اینترنتی در کنارتان باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر کافیست به سایت paystar.ir مراجعه و یا با شماره ی 02191300818 تماس حاصل نمایید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.